A statisztika ereje a modern üzleti készségek formálásában – Sikeres projektverseny a Budapesti Metropolitan Egyetemen
2024-12-20

Különleges projektversennyel zárult a Budapesti Metropolitan Egyetem Üzleti Statisztika Kurzusa, ahol neves cégek képviselői hallgatták meg és zsűrizték a diákok munkáját. Összesen 480 hallgató 160 kutatásából 13 döntős projektmunkát értékelt a szakmai zsűri.
A december 11-én megrendezett Üzleti Statisztika Projektversenyen izgalmas, napjaink kihívásaihoz igazodó és előremutató témákat kutattak és mutattak be a kurzus döntős hallgatói, a turizmus, az élelmiszeripar és a szépségipar területeiről. A felkészülést már a félév elejétől kezdve segítették a vezető cégek – Coca-Cola Magyarország Kft., Danone Magyarország Kft., DrHazi Hightech Natural Zrt., Harsányi Pincészet, Hotel Azúr Siófok Deluxe Club, Príma Pék Finompékáru Kft. - képviselői, akik a jelen piaci igényeihez igazodó kutatási alapirányok felvetésével és folyamatos konzultációkkal támogatták a projektmunkát. Ezen alapirányok mentén a hallgatók a saját ötleteik és tapasztalataik alapján összegyűjtött kutatási adatokon alkalmazták a tanult elemző módszereket és végezték el önálló kutatásukat, miközben betekintést nyerhettek egy vállalat gyakorlati működésébe és megismerhették a piaci trendeket.
A kezdeményezés legfőbb előnye, hogy a hallgatók a szakmai eredmények mellett nagymértékben fejleszteni tudták az elemző-, a problémamegoldó- és együttműködő képességüket, kreativitásukat, ami támogatja a portfolióépítésüket és a munkaerőpiacra kikerülve hatékonyan felhasználható a tudatos karrierépítéshez.
-1736164549.jpg&w=3840&q=100)
Az előadó Tóth-Orosz Andrea
„Ez a verseny is kiválóan rávilágít a METU myBRAND módszerének értékeire: a diák megtalálja a saját „hangját” és szakmai személyiségét, miközben szakértői szintű tudást szerezhet. A myBRAND módszer olyan készségek fejlesztésére helyezi a hangsúlyt, amelyek lehetővé teszik a hallgatók számára, hogy a gyorsan és folyamatosan változó munkaerőpiaci igényekre önállóan válaszolni legyenek képesek.”– mondta el Dr. Naárné Dr. Tóth Zsuzsanna Éva oktatási rektorhelyettes.
-1736164603.jpg&w=3840&q=100)
Dr. Naárné Dr. Tóth Zsuzsanna Éva, Tóth-Orosz Andrea oklevél átadás a nyertes diáknak
A versenyen szereplő projektkutatások többsége rámutatott a környezettudatosság, az egészségtudatosság, a társadalmi felelősségvállalás és a fenntartható fejlődés jelentőségére és a vásárlói, fogyasztói attitűddel kapcsolatos összefüggéseire az egyes ágazatok vonatkozásában. A kutatási eredményekből származó olyan egyedi megközelítések és termékinnovációs ötletek is helyet kaptak, amelyek a szakmai támogatásra felkért vállalatok képviselőiben is friss gondolatokat ébresztettek.
-1736165260.jpg&w=3840&q=100)
Dr. Naárné Dr. Tóth Zsuzsanna Éva, Tóth-Orosz Andrea, KÜT oktatók, zsűriző cégek képviselői
Az egyetem továbbra is elkötelezett abban, hogy a szakmai tudásátadást, a mai üzleti élethez elengedhetetlen képességek fejlesztését és a cégvezetők tapasztalatát sikeresen ötvözve segítse a hallgatókat, hogy a tanult statisztikai ismereteket a gyakorlatban is minél hatékonyabban tudják hasznosítani.